اخبار روزفناوری

گوگل به Tensor G4 آینده خود برای سری پیکسل 9 به عنوان «تغییرگر بازی» اشاره می کند، اما هیچ مقایسه معیار خاصی ارائه نمی کند.

گوگل به Tensor G4 آینده خود برای سری پیکسل 9 به عنوان «تغییرگر بازی» اشاره می کند، اما هیچ مقایسه معیار خاصی ارائه نمی کند.

انتظار می‌رود که Tensor G4 در ماه آینده و در کنار سری Google Pixel 9 که شامل سه گوشی هوشمند با ضریب شکل «نبات نوار» و یک گوشی تاشو است، معرفی شود. از لحاظ تاریخی، تراشه‌های این غول تبلیغاتی به‌طور قابل‌توجهی کندتر از رقبا بوده‌اند و از نظر مصرف انرژی کمتری هستند، زیرا گوگل همچنان به فرآیندهای تولید قدیمی‌تر سامسونگ به جای TSMC متکی است. با این حال، در آخرین مطالب بازاریابی، از Tensor G4 به عنوان «تغییر بازی» یاد می‌شود، اما هیچ مدرکی مبنی بر توانایی SoC ارائه نشده است.

محک زدن قبلی نشان داد که Tensor G4 نسبت به Tensor G3 33 درصد افزایش عملکرد داشته است

همکاری 91mobiles و @OnLeaks گالری از تصاویر بازاریابی را معرفی کرده است که در مورد ویژگی های مختلف پیکسل 9 صحبت می کند. همچنین به Tensor G4 اشاره شده است که جدیدترین و بهترین چیپست گوگل خواهد بود که ظاهراً از جدیدترین فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده کرده است و این شرکت در مورد “تغییر بازی” SoC صحبت می کند. زیرا هیچ مقایسه عملکردی ارائه نشده است. با این حال، یک بنچمارک قبلی AnTuTu نه تنها خوشه CPU Tensor G4 را نشان می‌دهد، بلکه توانایی آن در برابر Tensor G3 را نیز نشان می‌دهد.

Tensor G4 که در Pixel 9 Pro XL از CPU «1 + 3 + 4» برخوردار است، 33 درصد سریع‌تر نسبت به Tensor G3 که پیکسل 8 را تامین می‌کند. اگرچه این بیش از یک جهش مناسب است، مهم است که توجه داشته باشید که AnTuTu دقیق‌ترین آزمایش برای انجام آن نیست. تعیین سرعت دو نسل چیپست گوگل در تصویر اشاره نکرده است که آیا Tensor G4 دارای FOWLP یا “Fan” است از بسته‌بندی سطح ویفر مانند Exynos 2400 استفاده می‌کند، اما باید به سیلیکون کمک کند تا حرارت خود را بهتر از نسخه‌های قبلی Tensor حفظ کند و در نتیجه امتیاز چند هسته‌ای بالاتری کسب کند.

daafd988daafd984 d8a8d987 tensor g4 d8a2db8cd986d8afd987 d8aed988d8af d8a8d8b1d8a7db8c d8b3d8b1db8c d9bedb8cdaa9d8b3d984 9 d8a8d987 d8b9d986 66a35eed3bd2e

ما انتظار داریم که Tensor G4 بار دیگر کندتر از رقبا باشد و تغییر دهنده واقعی بازی در سال آینده در قالب Tensor G5 وارد بازار شود. گفته می‌شود که گوگل از یک CPU و GPU داخلی برای این چیپست استفاده می‌کند و طبق گزارشات به مرحله پایانی رسید. به طور خلاصه، در راه ورود به تولید انبوه در سال 2025 با استفاده از فرآیند 3 نانومتری N3E TSMC است و در خانواده پیکسل 10 یافت می شود. به طور خلاصه، تنسور G4 را می‌توان به‌عنوان یک راه‌اندازی «stopgap» برای سری Pixel 9 در نظر گرفت، اما اجازه دهید امیدوار باشیم که برخی از پیشرفت‌های معنادار را ارائه دهد.

منبع خبر: 91موبایل

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا